PAREMMAN TYÖELÄMÄN PUOLESTA
Viestinnän alati muuttuva rooli – mitä on tulevaisuuden viestintä?
Paremman työelämän puolesta -podcastin neljännessä jaksossa Rastor-instituutin liiketoimintapäällikkö Laura Marjamo sekä viestintätoimisto CoComms Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Kaija Pohjala keskustelevat viestinnän roolista organisaatioissa matkaten aina nykyhetkestä tulevaisuuteen. Pohjalan kolmen vuosikymmenen kokemus yritys- ja organisaatioviestinnästä on tuonut syvällistä näkökulmaa ja ymmärrystä alati muuttuvaan viestintään. Työssään hän onkin saanut todistaa viestinnän huimaa kehittymistä aina eturivin paikoilta!
Jaksossa tutustutaan syvällisemmin siihen, mitä sisäinen viestintä, työyhteisöviestintä sekä muutosviestintä kätkevät sisäänsä. Viestinnän megatrendien kautta jakso johdattelee viestinnän tulevaisuuteen – miten viestinnän merkitys tulee muuttumaan lähitulevaisuudessa? Entä millaisessa tilassa se on tällä hetkellä? Myös jatkuva muutos on tullut jäädäkseen – miten viestinnän tulisi siihen vastata?
Jakso on nauhoitettu toukokuussa 2021.
Podcastin sisältö:
2:10 Miten yritysviestintä on muuttunut vuosien aikana?
Miten korona on vaikuttanut viestintään? Entä millainen rooli vuorovaikutustaidoilla on nykypäivän yritysviestinnässä?
03:38 Millaisia viestinnän megatrendejä on havaittavissa?
Mitä tekijöitä megatrendien taustalta löytyy, ja miten ne vaikuttavat kansalaisten rooliin? Mikä on yrityksen merkitys ja rooli yhteiskunnassa tällä hetkellä?
06:20 Millainen merkitys viestinnällä on tulevaisuudessa?
Onko koko käsite viestintä murroksessa? Millaisten asioiden äärelle tulevaisuuden viestintä johdattelee meidät? Entä millä tasolla suomalaisorganisaatioiden sisäinen viestintä on 2020-luvulla? Voiko kenestä tahansa tulla hyvä vuorovaikuttaja?
13:04 Miten jatkuvan muutoksen kanssa viestitään organisaatioissa tänä päivänä?
Miten epävarmuus vaikuttaa viestintään ja onko korona tuonut muutospaineita viestintään? Miten saadaan tavoitteellista ja tuloksellista muutosta ja uudistumista aikaan viestinnän keinoin?
19:54 Neljän kohdan vinkit tulevaisuuden viestintään.