PAREMMAN TYÖELÄMÄN PUOLESTA

Kuuntele, älä vain mittaa – mitä asiakaskokemus oikeasti on?

Julkaistu 9.11.2021

Paremman työelämän puolesta -podcastin 8. jaksossa Rastor-instituutin liiketoimintapäällikkö Tuomo Talvitie ja asiakaskokemustoimisto Shirute Oy:n toimitusjohtaja Sirte Pihlaja keskustelevat asiakaskokemuksen vaikutuksesta liiketoimintaan ja asiakastyytyväisyyteen.

Asiakaskokemuksen johtaminen kehittyy hitaasti mutta varmasti. Aikanaan lähdettiin pitkälti ajatuksesta, että asiakaskokemus on sama kuin asiakaskokemuksen mittaaminen. Asiakasta pitää oikeasti kuunnella ja kuulla, ei vain mitata organisaation sisältä käsin.

Sirte ja Tuomo keskustelevat podcastissa, mitä asiakaskokemus oikeasti on, mitä kaikkea siihen liittyy ja mikä on yritysten ja organisaatioiden minimivaatimus digitaalisuuden suhteen? Saat myös vinkkejä ensimmäisiin steppeihin asiakaskokemuksen analysointiin ja parantamiseen. 

Lopuksi Sirte avaa mielenkiintointoista LEGO® SERIOUS PLAY® -konseptia, joka auttaa strukturoimaan ja mallintamaan asiakaskokemusta aivan uudelle tasolle.

Jakso on nauhoitettu marraskuussa 2021.

Tuomo_Sirte_500x300_final.jpg

Podcastin sisältö

3:57 Onko yrityksen tarpeissa selkeitä trendejä? Millaisia muutosprosesseja asiakaskokemuksen parantamiseen on?

6:02 Asiakaskokemus ja palvelumuotoilu- ovatko ne yksi ja sama asia vai tukevatko ne toisiaan? Miten kulttuuria transformoidaan siihen suuntaan, että koko organisaatio pyrkii tuottamaan kokemuksia ja kohtaamisia, jotka ovat tasalaatuisia?

10:08 Digitaalisuus on nykyaikana vahvasti mukana kaikessa, mutta mikä on yrityksille ja organisaatioille minimivaatimus digitaalisuuden suhteen?

12:45 Vinkkejä, millaisilla välineillä ja mitkä ovat ensimmäiset stepit asiakaskokemuksen analysointiin ja parantamiseen?

16:53 Mikä on LEGO® SERIOUS PLAY® -konsepti? Mikä konseptissa on hyvää ja mihin se sopii?

Tarvitseeko sinun yrityksesi tukea matkalla kohti voittavaa asiakaskokemusta? Tutustu valmennuksiimme!