PAREMMAN TYÖELÄMÄN PUOLESTA
Avautuivatko modernin myyntityön mahdollisuudet etuajassa - millaista talenttia myyntiin nyt tarvitaan?
Paremman työelämän puolesta -podcastin seitsemännessä jaksossa Rastor-instituutin myynti- ja asiakkuusjohtaja Marko Sarén keskustelee koronapandemian jälkeisestä myynti- ja asiakastyöstä myynnin moniottelijan ja social selling -uranuurtajan Sani Leinon kanssa.
Monella alalla digitalisaatio ja etämyynnin hyödyntäminen ovat nostaneet päätään hiljalleen. Maaliskuussa 2020 matto vedettiin alta ja digissä loikattiin kerralla 10-15 vuotta eteenpäin.
Podcastjaksossa Marko ja Sani pohtivat, mikä myynti- ja asiakastyössä on muuttunut, mikä jää pysyväksi sekä miten pandemia on näkynyt kotimaan- ja kansainvälisillä markkinoilla? Jaksossa syvennytään myös asiakkaan ostokäyttäytymisen muutokseen sekä puntaroidaan muutoksen vaikutusta asiakaskokemukseen. Kysymys kuuluukin, onko tämä aika ollut myynti- ja asiakastyön kannalta parasta ikinä vai ollaanko katastrofin äärellä?
Jakso on nauhoitettu lokakuussa 2021.
Podcastin sisältö
2:30 Pandemia ei muuttanut kehitystä vaan kiihdytti sitä. Digitalisaatiossa ja etämyynnin hyödyntämisessä loikattiin yhtäkkiä 10-15 vuotta eteenpäin. Miten modernin maailman mahdollisuuksiin on tartuttu?
5:40 Tehokkuus ja ajan käyttö – muuttuvatko asiakastapaamiset pikkuhiljaa etätapaamisista takaisin perinteisiin livetapaamisiin? Oliko etämyynti hetken hurma ja mitä asiakkaat haluavat tulevaisuudessa?
9:26 Miten asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut ja ketkä osallistuvat päätöksentekoon? Miten jokaisen päättäjän erilaiset ostomotiivit otetaan huomioon?
16:25 Miten yritykset ja myyntiorganisaatiot ovat varautuneet monipuolisiin ja moderneihin tapoihin tehdä myyntiä?
Tarvitseeko sinun tiimisi tukea matkalla kohti voittavaa myynti- ja asiakaskokemusta? Tutustu valmennuksiimme!