Lähiopiskelu
Koulutuspäivät järjestetään paikan päällä.
Etä-/lähiopiskelu
Sisältää etä- ja lähikoulutuspäiviä sekä itsenäistä verkko-opiskelua.
Etäopiskelu
Koulutuspäivät toteutetaan etäyhteydellä reaaliajassa, ja niille on sovittu tarkka ajankohta. Lisäksi koulutukseen sisältyy itsenäistä verkko-opiskelua.
Hybridi
Koulutuspäiviin voi osallistua oman valinnan mukaisesti joko paikan päällä tai etäyhteydellä.
Itsenäinen verkko-opiskelu
Ei sisällä aikaan sidottuja koulutuspäiviä. Koulutuksen voi suorittaa omaan tahtiin haluamanaan ajankohtana verkko-oppimisympäristössä tallenteita, tehtäviä ja muita materiaaleja hyödyntäen.
Oppisopimuskoulutus
Oppisopimuksessa työnantajasi osallistuu kouluttamiseen. Oppisopimus edellyttää, että sinulla on alan työpaikka.
Opi tekemään tuloksellista sisältömarkkinointia! Sisällöntuottajan koulutusohjelmassa saat konkreettiset työkalut ja menetelmät, joilla johdatat asiakastasi ostopolulla. Opit suunnittelemaan sisältöä eri kanaviin ja tavoittamaan kohderyhmäsi tehokkaasti. Koulutukseen sisältyviä kursseja käynnistyy joustavasti ympäri vuoden.
Voit aloittaa joustavasti valitsemastasi kurssista!
Sisällöntuottajan koulutusohjelmassa opit sisältömuotoilun periaatteet ja laadit toimivan sisältösuunnitelman, jossa huomioit miksi, miten ja kenelle sisältömarkkinointia tehdään. Luot asiakasprofiilit asiakkaiden tarpeiden ja motiivien pohjalta. Tuotat sisältöä, joka on asiakkaille merkityksellistä ja yrityksen liiketoiminnan tavoitteiden mukaista. Opit myös käyttämään tekoälyn tarjoamia mahdollisuuksia sisällöntuotannossa.
Koulutuksen edetessä toteutat suunnitelmaasi. Osaat mitata ja analysoida tuloksia. Osaat suunnitella erilaisia sisältöjä ja sisältötyyppejä. Tiedät, miten toimia, jos haluat kasvattaa verkkokaupan myyntiä, lanseerata uuden palvelun tai kasvattaa järjestösi jäsenmäärää. Tiedät, kuinka tavoitat asiakkaasi ostopolun alkuvaiheessa ja osaat vakuuttaa heidät ostopäätöksen hetkellä.
Koulutus sopii sisältöjä ja sisältömarkkinointia tekeville niin isoissa kuin pienissä organisaatioissa. Voit olla esimerkiksi sisältösuunnittelija, sisällöntuottaja, viestintäsuunnittelija tai markkinoinnin asiantuntija. Koulutus sopii myös yrittäjille ja alanvaihtajille. Jos sinulla ei tällä hetkellä ole alan työpaikkaa, voit soveltaa koulutuksen tehtäviä ja sisältöä harrastustoiminnassasi, verkostossasi tai esimerkiksi opintojen aikana itse hankkimassasi harjoittelupaikassa.
Koulutus sisältää:
KAIKILLE YHTEINEN KIINTEÄ KURSSI:
Sisältömuotoilu alkaa 26.9.2025
Koulutuksessa syvennytään sisältömuotoilun ydinteemoihin ja tärkeimpiin työkaluihin. Opit muotoilemaan laajoista digitaalisen sisällön kokonaisuuksista helposti hahmotettavia ja tuloksellisia. Ytimessä on opittujen asioiden vieminen suoraan käytäntöön ja siksi valitset heti koulutuksen alussa oman projektisi, jota työstät koulutuksen aikana.
Koulutuspäivien ja harjoitusten teemat:
Koulutuksen aikana työstämäsi projekti voi olla:
Kurssi sisältää 4 etäkoulutuspäivää (3–6 h), harjoituksia, tehtäviä ja itsenäisesti opiskeltavaa verkkomateriaalia. Kurssiin sisältyy henkilökohtainen tunnin tapaaminen huippukouluttajan kanssa.
VALINNAISET KURSSIT:
Valitse 5 kurssia alla olevista oman osaamistarpeesi mukaan.
Voit myös keskustella valinnoista kanssamme, kartoitetaan yhdessä tilanteesi ja valitaan kurssit, jotka tukevat tarpeitasi parhaiten.
Tulossa olevia kursseja, sisällöt tarkentuvat!
Kati Keronen on sisältöstrategian ja sisältömuotoilun suomalainen pioneeri, jolla on yli 20 vuoden kokemus strategisen ja vaikuttavan sisällön suunnittelusta, valmentamisesta ja muotoilusta. Hän on kouluttanut yrityksiä ja organisaatioita sisältöstrategian saloihin jo yli 10 vuoden ajan ja työskennellyt monipuolisesti niin julkisella sektorilla, B2B-liiketoiminnassa kuin järjestökentälläkin.
Katin vahva teoreettinen ja käytännön osaaminen kiteytyy hänen kirjoittamissaan teoksissa "Johdata asiakkaasi verkkoon" (2013) ja "Sisältöstrategia – Asiakaslähtöisyydestä tuloksiin" (2017), jotka ovat toimineet suunnannäyttäjinä suomalaiselle sisältöstrategian kehitykselle. Hänen työtään leimaa kyky yhdistää liiketoiminnan tavoitteet ja käyttäjälähtöinen ajattelu tavalla, joka tuottaa selkeää, vaikuttavaa ja saavutettavaa viestintää.
linkedin.com/in/katikeronen/
Antti Leino, markkinointiarkkitehti, yritysvalmentaja, digistrategi
Antti hyödyntää yli 25 vuoden kokemusta erilaisia digitaalisen markkinoinnin tehtävistä kouluttaessaan Rastor-instutuutissa. Hänen erikoisalojaan ovat digitalisen mainonnan alustat, hakukonenäkyvyys ja sosiaalisen median hyödyntäminen.
linkedin.com/in/anttileino/
Laura Niemi, kouluttaja ja strategi
Laura on viestinnän ja suomen kielen kouluttaja, strategi ja tietokirjailija. Hän on toiminut vuosia viestinnän kehittäjänä ja kielen selkeyttäjänä virastoista pörssiyrityksiin. Hän on auttanut lukuisia organisaatioita kohderyhmät huomioon ottavassa ajattelussa sekä tekstien parantamisessa, aina tavoitteet huomioiden. Laura hallitsee vaativatkin tekstit aiheesta kuin aiheesta ja on saanut koulutuksissa kehuja etenkin arkeen soveltuvista työkaluistaan.
Laura Johansson, sosiaalisen median kouluttaja, viestintäkonsultti, kirjoittaja ja valokuvaaja, Lvngroom Oy
Kaksikielinen pitkän linjan sosiaalisen median kouluttaja, konsultti, valokuvaaja ja kirjoittaja, joka näkee kokonaisuuden ja ymmärtää asiakkaan budjetin ja resurssit. Laura hoitaa projektit maaliin ja rakastaa deadlineja. Laura on KTM, tradenomi, yo-merkonomi ja harkitsee vakavasti tohtoroimista.
linkedin.com/in/johanssonlaura/
Jone Korpi, kaupallinen johtaja, Ideally
Jone on myynti- ja markkinointialan pioneeri, jolla on jo pitkä kokemus tekoälyn hyödyntämisestä myynnissä ja markkinoinnissa. Häntä kiitetään erityisesti taidosta selittää monimutkaisetkin asiakokonaisuudet selkeästi ja ymmärrettävästi. Hänen koulutuksensa ovat aina vuorovaikutteisia ja osallistavia, joten voit odottaa innostavaa oppimiskokemusta ja mahdollisuutta jakaa omia ideoita ja kysymyksiä. Päivätyössään Korpi toimii operatiivisena johtajana Ideallylla, joka on 40-päinen myynnin ja markkinoinnin asiantuntijayritys. Hän toimii lisäksi kolumnistina ja kirjoittaa esikoiskirjaansa myynnin ja markkinoinnin yhdistämisestä.
Petri Mertanen, Mertanen Analytics Oy, Analytics Consultant / Toimitusjohtaja
Petri on luonut pitkän uran digitaalisen analytiikan parissa asiakasyrityksissä ja medioissa. Hänellä on lähes kahdenkymmenen vuoden kokemus analytiikan hyödyntämisestä ja kehittämisestä asiakasyrityksissä ja median parissa. Intohimonaan hän pitää analyyttisen kulttuurin luomista organisaatioihin. Nykyisin Petri toimii itsenäisenä asiantuntijana konsultoiden eri kokoisia yrityksiä ja organisaatioita analytiikan saralla. Oman toimen ohella Petri toimii myös IAB:n Datatyöryhmän puheenjohtajana.
Opiskelumaksu maksetaan verkkomaksuna ilmoittautumisen yhteydessä tai laskutetaan ennen koulutuksen alkua yhdessä erässä. Jos olet hankkinut rahoituksen Rastor-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.
Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.
Koen, että tämä on kuin perehdyttämispaketti työhön, tässä oppii sen mitä tarvitsee onnistuakseen viestinnässä.
Opiskelijapalaute
Sain itsevarmuutta koulutuksesta ja uskallusta lähteä hakemaan uusia töitä uudet opit takataskussa.
Opiskelijapalaute
Lopulta sain koulutuksesta enemmän kuin olisin osannut kuvitella. Se osui täydellisesti oman työnkuvani työtehtäviin, ja antoi sisällöntuotantoon konkreettisia työkaluja. Osaan jatkossa yhdistää luodun sisällön paremmin ylätason strategisiin tavoitteisiin.
Opiskelijapalaute
Psst! Kollegasi ovat olleet kiinnostuneita myös näistä koulutuksista