Rastor-instituutti teetti tutkimuksen markkinointi- ja viestintäalan ammattilaisille oman osaamisen kehittämistarpeista. Halusimme selvittää, mitkä osaamisalueet kiinnostavat, mitkä tekijät nähdään haasteena ja edistävinä tekijöinä osaamisen kehittämisessä sekä miten varmistetaan riittävä osaaminen myös tulevaisuudessa.
Tutkimukseen osallistui yhteensä 264 markkinoinnin ja/tai viestinnän tehtävissä toimivaa henkilöä. Vastaajat työskentelivät valtakunnallisesti kaiken kokoisissa organisaatioissa yksityisellä, julkisella ja kolmannella sektorilla eri toimialoilla.
Tutkimuksessa selvisi, että vastaajista 61 % varmistaisi osaamisensa osallistumalla säännöllisesti koulutuksiin ja valmennuksiin. Lisäksi työnantajan tuki koettiin erityisen tärkeäksi.
Kiitämme lämpimästi kaikkia tutkimukseen osallistuneita markkinointi- ja viestintäalan ammattilaisia arvokkaasta panoksesta ja avoimuudesta. Vastauksenne ovat olleet ratkaisevan tärkeitä tämän tutkimuksen onnistumiselle.
Tutkimus toteutettiin Innolink Research Oy:n kanssa keväällä 2023.
Lataa raportti tästä
Saat raportin täyttämällä yhteystietosi. Valitse samalla sinua kiinnostavat aihealueet. Näin saat jatkossa tietoa sinua kiinnostavista tapahtumista ja koulutuksista.
Voit milloin tahansa päivittää tietojasi tai poistua vastaanottajalistaltamme viestien alareunassa olevasta linkistä.