Lähiopiskelu
Koulutuspäivät järjestetään paikan päällä.
Etä-/lähiopiskelu
Sisältää etä- ja lähikoulutuspäiviä sekä itsenäistä verkko-opiskelua.
Etäopiskelu
Koulutuspäivät toteutetaan etäyhteydellä reaaliajassa, ja niille on sovittu tarkka ajankohta. Lisäksi koulutukseen sisältyy itsenäistä verkko-opiskelua.
Hybridi
Koulutuspäiviin voi osallistua oman valinnan mukaisesti joko paikan päällä tai etäyhteydellä.
Itsenäinen verkko-opiskelu
Ei sisällä aikaan sidottuja koulutuspäiviä. Koulutuksen voi suorittaa omaan tahtiin haluamanaan ajankohtana verkko-oppimisympäristössä tallenteita, tehtäviä ja muita materiaaleja hyödyntäen.
Oppisopimuskoulutus
Oppisopimuksessa työnantajasi osallistuu kouluttamiseen. Oppisopimus edellyttää, että sinulla on alan työpaikka.
Tuottaako brändi lisäarvoa asiakkaallesi? Näkyykö brändin arvo myös viivan alla, euroina? Entä erottuuko brändisi kilpailijoista? Kurssin aikana laadit konkreettisen suunnitelman organisaatiosi brändin kehittämiseksi. Koulutus alkaa orientoivilla verkko-opinnoilla jo ennen koulutuspäivää.
Koulutuksessa perehdyt asiakkaalle arvon tuottamisen saloihin ja hahmotat asiakaslupauksen lunastamisen rajapinnat. Ymmärrät johdonmukaisen ja erottuvan kommunikaation merkityksen, tunnistat myös sisäisen brändiviestinnän tarpeen. Löydät erilaisia lähestymistapoja brändin mitattavan arvon kehittämiseksi. Saat koulutuksesta työkalut, joilla systemaattisesti johdat ja kehität brändiä liiketoiminnan työkaluna.
Koulutus soveltuu markkinoinnin, myynnin ja viestinnän asiantuntijoille ja esimiehille sekä näihin tehtäviin siirtyville. Sinulla on perustiedot brändistä ja haluat syventää osaamistasi brändien rakentamisesta ja kehittämisestä sekä brändien merkityksestä liiketoiminnalle.
Koulutuksessa kehität oman työnantajayrityksesi brändiä henkilökohtaisen palautteen avustamana. Kristallisoit yrityksen brändin arvon asiakkaan näkökulmasta ja teet suunnitelman brändin hyödyn tulouttamiseksi liiketoimintaan. Lisäksi pohdit, miten brändi konkretisoituu arjen tekemiseen koko organisaatiossasi.
Brändin johtamista voit opiskella laajemmin myös tutkintokoulutuksessa:
Brändin ja markkinoinnin kehittäminen – liiketoiminnan erikoisammattitutkinto
Orientoiva verkko-opiskelujakso
Opinnot alkavat itsenäisellä etäopiskelujaksolla, jonka aikana orientoidut koulutuksen perusasioihin. Ennakkotehtävässä pohdit brändin asiakasarvoa peilaten sitä omiin kokemuksiisi kuluttajana, omaan työnantajaorganisaatiosi sekä esimerkkicaseihin.
Koulutuspäivä 1, klo 9–12
Ensimmäisessä koulutuspäivässä perehdyt mm. tehtäviin liiketoiminnassa, digiajan asiakkaaseen, brändin johtamisen työkaluihin sekä brändin kehittämisen vaiheisiin. Saat myös briefin välitehtävään. Päivä sisältää pienryhmätyöskentelyä.
Välitehtävä
Välitehtävässä virittäydyt tulevaan toiseen koulutuspäivään saamiesi ohjeiden mukaisesti. Virität myös verkostojasi, niin oman organisaatiosi sisällä kuin myös sen ulkopuolella.
Koulutuspäivä 2, klo 9–12
Toisessa koulutuspäivässä jatkatte brändin arvonluomisen kehittämistä eri näkökulmista. Tämäkin päivä sisältää pienryhmätyöskentelyä.
Soveltava tehtävä
Koulutuspäivien jälkeen laadit konkreettisen brändin kehittämissuunnitelman. Tehtävässä hyödynnät paitsi koulutuspäivissä kertynyttä oppia myös tekemääsi ennakkotehtävää, sekä oman organisaatiosi osaamista. Luonnollisesti saat tehtävääsi ammattilaisen palautteen, jonka avulla jatkojalostat suunnitelmaasi tuloksellisen toteutuksen varmistamiseksi.
Petri Uusitalo, toimitusjohtaja, Kaski Agency
Petri on toiminut markkinoinnin ja brändin kirkastamisen asiantuntijatehtävissä jo neljä vuosikymmentä. Hän auttaa niin suuria kuin pk-yrityksiä kilpailuetujen ja brändin kehittämisessä, opettaa brändin johtamista Rastor-instituutissa ja vetää brändiaiheisia webinaareja. Mainostajien Liitto julkaisi 2014 hänen kirjansa Brändi & Business.
www.linkedin.com/in/petri-uusitalo
Jaana Haapala
Jaana Haapala on pitkän linjan markkinoinnin ja brändinrakentamisen asiantuntija. Hän on ollut perustajaosakkaana mainostoimisto Folkissa sekä tutkimus- ja konseptitoimisto Funckissa, jossa hän edelleen toimii strategina. Jaanalta on julkaistu kaksi kirjaa, Omatuntotalous (2008) ja Luottamuskysymys (2021), joissa molemmissa hän on ennakoinut tulevaisuuden liiketoimintaa muovaavia muutosvoimia. Jaana luennoi sekä kouluttaa brändin rakentamisesta, kuluttajakäyttäytymisestä sekä vastuullisesta yritystoiminnasta, jolla on voima voittaa asiakkaiden ja sidosryhmien luottamus.
Jenni Brisk
Jenni Brisk on intohimoinen brändiammattilainen, joka uskoo brändien voimaan liiketoiminnan ytimessä. Asenne Lapualta, tietämys tutkivasta kehittämisestä, kokemus mainostoimistomaailmasta ja kansainvälisestä brändijohtamisesta.
Opiskelumaksu maksetaan verkkomaksuna ilmoittautumisen yhteydessä tai laskutetaan ennen koulutuksen alkua yhdessä erässä. Jos olet hankkinut rahoituksen Rastor-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.
Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.
Mikä koulutuksessa erityisen inspiroivaa? Se, miten perustella brändiä johdolle ja keskustella ja innostaa brändiä organisaatiossa. Oma kokemukseni on, että brändin kehitys ei jää kiinni markkinointitiimin osaamisesta, vaan siitä, miten muut (etenkin johto) siihen suhtautuvat.
Toimiva ja monipuolinen kokonaisuus, vahva ammattitaito. Sopiva rytmitys tehtävissä, videoissa ja luennossa. Hyviä ja konkreettisia esimerkkejä ja vinkkejä.
Pidin siitä kuinka erilaiset teoreettiset viitekehykset yhdistyivät esimerkkeihin ja käytäntöihin. Kiinnostava aihe ja hyvin toteutettu päivä!
Todella mielenkiintoinen setti kokonaisuudessaan. Kokemusta kouluttajalla on selkeästi ja kokonaisvaltainen ymmärrys sekä itse aiheesta, että miten se jaetaan/opetetaan niin, että mielenkiinto pysyy yllä. Tätä olisi voinut kuunnella vaikka koko päivän!
Kouluttajalla oli miellyttävä, keskusteleva tapa esiintyä; tästä jäi inspiroitunut fiilis! Asiasisältöä oli riittävästi, ja lopun konkreettiset vinkit olivat tervetulleita. Kiitosta myös siitä, että esimerkkicaset oli valittu kotimaasta.
Psst! Kollegasi ovat olleet kiinnostuneita myös näistä koulutuksista